2018 MUDELID: LASTERATTAD | MÄGIRATTAD | UNIVERSAAL | LINNARATTAD | MAANTEE |
KING KONG 24
510.-
Tehnilised andmed
  • Raam alloy 6061 24"
  • Kahvel alloy
  • Käiguvahetaja SHIMANO Acera
  • Pidurid TEKTRO disc mechanical (5" rotors)
  • Kummid KENDA Nevegal 24" x 2.50"
  • Kaal 12,3 kg / 12,5"

Kõik AUTHOR lasterataste mudelid on uue raamigeomeetriaga, et veelgi suurendada meie väikeste klientide turvalisust. Vähendatud raami vertikaalne kõrgus, lühendatud pedaalide keskpunkt, ideaalsed juhtraua ja sadulaposti tõusunurgad, ning lühendatud keti struktuur aitavad kõik märkimisväärselt parandada ratta kontrollitavust. Need omaduse suurendavad selgelt ka sõitmise ohutust.

Kõik AUTHOR lasterataste mudelid pakuvad ohutut sõitu igat tüüpi maastikul võttes täielikult arvesse väikese ratturi oskusi ja võimalusi. Laste jaoks on jalgratas alati olnud üheks kõige rohkem oodatud ja soovitud isiklikuks asjaks. Milline oleks lapsepõlv ilma jalgrattata, mis on esimeseks transpordivahendiks, esimeseks masinaks, mis liigub kiiremini kui oma jalad? Ning täiskasvanute jaoks on alati olnud sama mure

Tehnilised andmed
RAAMI SUURUS 12.5"
RAAM alloy 6061 24"
KAHVEL alloy
KAELAKAUSID PRESTINE 1-1/8"
HAMMASRATTAD PROWHEEL 32 teeth 152 mm cranks
KESKJOOKS VP COMP
ESIVAHETAJA -
TAGAVAHETAJA SHIMANO Acera
LLITAJAD SHIMANO Revoshift (8)
VABAJOOKS SHIMANO HG31-8 11-34 (8)
KETT KMC Z72
RUMMUD QUANDO Disc 32 holes
PIDURID TEKTRO disc mechanical (5" rotors)
PIDURIHOOVAD TEKTRO plastic / alloy
VELJED alloy 32 holes
KODARAD black steel
KUMMID KENDA Nevegal 24" x 2.50"
PEDAALID resin
JUHTRAUD ZOOM alloy 25 mm 600 mm
KEPIDEMED AUTHOR kratton rubber
ROOLIKAEL alloy
SADULAPOST ZOOM alloy (27.2)
SADULAPOSTI KLAMBER AUTHOR (31.8)
SADULAPOSTI POLT -
SADUL AUTHOR King Kong
KIKE 8
KAAL 12,3 kg / 12,5"
HIND 510.-
Raami suurus tollides (mdetakse keskjooksu tsentrist sadulatoru lemise otsani). AUTHOR valmistab raame suurusega 16-22 tolli. Lasterataste raamid on suurusega 13-15 tolli. Ratast ostes tuleks raami suurus valida lhtudes ratturi kehaehitusest - nii kasvust kui kaalust. Kasvust lhtudes oleks pikkusele vastav soovitatav raamisuurus jrgmine: pikkus kuni 165cm - 16"
kuni 175cm - 17"
175 -184cm - 19"
182 -190cm - 21"
190 - 200cm - 22"
Raam on see, mis paneb aluse ratta kvaliteedile, omadustele ja omanolisusele. Raami valikul tuleks eelkige arvestada raami kaalu, mis sltub valmistamisel kasutatud materjalist ja tehnoloogiast. Kahvlist ja esiamordist sltuvad suuresti ratta siduomadused. Ilma amordita kahvel annab rattale suurema jikuse, mis thendab, et siduks rakendatud jud ei lhe kaotsi. Hea amort omakorda pehmendab situ ja parandab siduomadusi ilma jrgi andmata jikuses. Valides esiamordiga vi amordita ratta vahel tasuks esimese kasuks otsustada kui kasutate ratast rasketes tingimustes (nt vistlete, treenite), sidate tihti vga ebatasasel teel, mis phjustab ratta vibratsiooni vi hindate suuremat mugavust. Amordi lukustusvimalus on judnud ka juba harrastajaklassi ratasteni, mis vimaldab reguleerida amordi jikust vi see hoopis vlja llitada saavutamaks suuremat ratta jikust ehk vikesemat ju kadu. AUTHOR kasutab MANITOU, Rock Shox ja RST esiamorte, millest MANITOU ja Rock Shox kuuluvad maailma eliiti ning RST on vga krgelt hinnatud oma kvaliteedi poolest. Kaelakausid on phimtteliseks lliks kahvli ja juhtimisssteemi (juhtraud, roolikael) vahel ning peavad hoolitsema hea ja kindla juhitavuse eest. Tegemist on liikuvate osadega, mis peavad vastupidavuse tagamiseks olema kvaliteetsed. Tippmudelite puhul kasutatakse kerguse ja vastupidavuse saavutamiseks integreeritud kaelakausse. Phinue hammasratastele on see, et nad peavad olema piisavalt tugevad taluma koormust ja erinevaid lke ning mida kergemad nad seejuures on, seda parem. Tavatingimustes hammasratastega midagi juhtuda ei saa, neid saab lhkuda vaid vga tugeval ja ebannestunud kokkuprkel suure kiviga. Paremaid hammasrattaid tavalistest eristab philiselt kaaluvahe. Kll on hammasrataste juures thtis mitu hammast neil on ning kui suur on hammasratta lbimt, mis reeglina sltuvad ksteisest. AUTHOR kasutab philiselt SHIMANO, SUNTOURi ja PROWHEELi toodangut. Keskjooks on liikuvate osadega komponent, millele langeb vndates pidev koormus. See teeb keskjooksust vgagi thtsa komponendi, mis ei tohi koormuse all jrgi anda. Siin tekib ka tuntav koormuse taluvuse vahe harrastaja- ja ekspertmudelite vahel. Peale tavalise keskjooksu kasutatakse juba paremaid poolkassette ja tiskassette ning tippmudelite puhul on lisatakse keskjooksu margile mrksna "spline", mis phimtteliselt kujutab liikuvate osade veelgi paremat kompaktsust ja integreerimist ning liikumise piiramist, mis tstab keskjooksu vastupidavust. Ei tasu oodata, et odava harrastajaratta keskjooks peaks lputult vastu igapevastele vga suurtele treening- ja vistluskoormustele. Samas ttab ka odava harrastajaratta keskjooks laitmatult tavatingimustes ning tavalise harrastaja koormuste juures. Esimese käiguvahetaja erinevused tulevad kõige selgemalt esile raskemates tingimustes, kus madalama klassi käiguvahetaja võib hätta jääda. Siledal maal ja kergemates tingimustes saavad sama hästi hakkama kõik AUTHOR ratastel kasutatavad Shimano vahetajad. Kõrgema klassi käiguvahetaja puhul on käiguvahetus reeglina kiirem ja täpsem, kui madalama klassi vahetajate puhul. Kuna põhikoormus käiguvahetusel langeb tagavahetajale, kasutatakse esivahetajana tavaliselt natuke madalama klassi vahetajat kui taga. Shimano C050 ja TYning TX vahetajaid kasutatakse laste ja harrastajarataste puhul. Mida suurem number tähise järel, seda kõrgemasse klassi vahetaja kuulub. Järgmine Shimano mudel on Altus, millele järgneb Acera. Shimano Acerat kasutatakse esivahetajana juba sportlike mudelite puhul ning tegemist on igati võimeka vahetajaga. Edasi tulevad Shimano Alivio ja Deore, mis lubavad ka võistlema minna. Järgnevad Shimano LX, XT ja XTR, mis kuuluvad juba ekspertklassi. Shimanoga konkureeriv käiguvahetajate tootja on SRAM, mille toodangut kasutab Author vaid üksikutel ratastel. Lisaks on kõrgema klassi harrastajatele mõeldud universaalratastel kasutusel Suntour esivahetajad. Põhi raskust käiguvahetusel kannab tagumine käiguvahetaja, seetõttu kasutatakse ratastel tavaliselt taga natuke paremat käiguvahetajat kui ees. Tagumisest hammasratastest ja käiguvahetajast oleneb, mitu käiku rattal on - 18, 21, 24 või 27. Harrastajatele ja pühapäevasõitjatele mõeldud ratastel on 18 või 21 käiku, parematel juba 24 ja kõrgema klassi ratastel 27 käiku. Käikude arvust ja sellest lähtuvalt ka tagumisest käiguvahetajast oleneb, kui sujuv on käiguvahetus ja üleminekud käikude vahel. Erinevused käiguvahetajate puhul tulevad esile raskemates tingimustes, kus kõrgema klassi kiiremate ja täpsemate vahetajate puhul on käiguvahetus tunduvalt valutum. Laste- ja pühapäevasõitjate ratastel kasutatakse tavaliselt Shimano TY ja TX vahetajaid, samuti C seeria vahetajaid. Mida suurem number tähise järel, seda kõrgemasse klassi vahetaja kuulub. Sportlikema harrastajarataste puhul kasutatakse Shimano Altus ja Acera vahetajaid, millest viimane on juba täiesti arvestatavast heast klassist. Shimano Aliviot võib juba väga heaks vahetajaks pidada, mis peab hästi vastu ka trenni koormustele, Shimano Deore vahetajad saavad hakkama juba ka suurematel võistluskoormustel. Shimano Deorest ülespoole jäävad LX, XT ja XTR, mis on mõeldud eelkõige ekspertklassi sõitjatele. Shimanoga konkureeriv käiguvahetajate tootja on SRAM, mille toodangut kasutab Author vaid üksikutel ratastel. Llitajad on need, millega llitatakse sisse erinevaid kike. Llitajate puhul vib rkida kahest erinevast tbist - kahe hoovaga llitajad vi keeratavad ehk gripshift llitajad - mingit tuntavat kvaliteedivahet kahe tbi vahel pole. AUTHOR kasutab kahe hoovaga llitajaid, kus he hoovaga saab kike les, teisega alla vahetada. Kahe hoovaga llitajad mugavuselt keeratavatele alla ei j, pigem vastupidi, aga samas on elimineeritud oht jrsul pidurdamisel vi kurvis kogemata kike vahetada. See, millisest klassist on llitajad, sltub ratta esi- ja tagavahetaja klassist. Shimanoga konkureeriv kiguvahetajate tootja on SRAM, mille toodangut kasutab Author vaid ksikutel ratastel. Vabajooks ehk tirr peab olema vastavuses keti, rummude ning kiguvahetajatega. Kett peab vastu pidama pidevale koormusele ning ttama koosklas kiguvahetajate ning hammasratastega. Seetttu tuleb vastavalt hammasratastele ja kiguvahetajatele valida ka vastav kett, mis tagab kige parema tulemuse. Rummudest oleneb, kui hsti ratta rattad veerevad, head rummud annavad veeremises tuntava eelise. Reeglina mida kallim ratas, seda paremad rummud on kasutusel. Tehnoloogia poole pealt on olemas tavalised pidurid, mida AUTHOR enam ei kasuta; V-pidurid, mida on oma klassilt harrastajatest kuni absoluutse tippmudeliteni vlja; mehhaanilised ketaspidurid, mis vivad olla efektiivsemad kui V-pidurid, kuid on oma kaalult raskemad; ning hdraulised ketaspidurid, mis on veelgi paremad, kui mehhaanilised ketaspidurid. Trikiratastel kasutatakse ka U-pidureid. Ketaspidureid kasutatakse eriti ekstreemsete olude puhul, mil pidurdusjud on eriti oluline. AUTHOR kasutab maailmas tuntud ja tunnustatud TEKTRO V-pidureid ning HAYES ketaspidureid. Pidurihoovad peavad olema koosklas kasutatavate piduritega. Veljed peavad vastu pidama koormusele ja lkidele, mis ratastele pidevalt osaks saavad. Kallima hinnaklassi mudelitel kasutatakse ka topeltseintega velgi, mis on veelgi vastupidavamad. Phinue kodaratele on see, et nad peavad olema piisavalt tugevad. Suurt erinevust kodarate vahel ei ole. Kummide puhul on heks phinitajaks materjal ning sellest lhtuvalt kaal. Kallimate ja kergemate kummide puhul on alusvre spetsiaalsest kergest materjalist ja tihedam - mdetakse kiudu tolli kohta (TPI) - mis tipptasemel kummidel on 60 TPI vi rohkem. Ratta juhitavuse ja siduomaduse poole pealt on vga thtis kummide muster. Muster oleneb ratta kasutamise otstarbest ja maastikust, kus rattaga sidetakse. Nii erineb otstarbest sltuvalt ka kummide muster - universaalratastel on peenemad kummid ja madalam muster kui mgiratastel, vistlusrataste kummide muster erineb harrastajarataste kummide mustrist jne. Tippmudelitel vib esikumm ja tagakumm olla teatud juhtudel vikeste erinevustega. Kummide puhul on heks phinitajaks materjal ning sellest lhtuvalt kaal. Kallimate ja kergemate kummide puhul on alusvre spetsiaalsest kergest materjalist ja tihedam - mdetakse kiudu tolli kohta (TPI) - mis tipptasemel kummidel on 60 TPI vi rohkem. Ratta juhitavuse ja siduomaduse poole pealt on vga thtis kummide muster. Muster oleneb ratta kasutamise otstarbest ja maastikust, kus rattaga sidetakse. Nii erineb otstarbest sltuvalt ka kummide muster - universaalratastel on peenemad kummid ja madalam muster kui mgiratastel, vistlusrataste kummide muster erineb harrastajarataste kummide mustrist jne. Tippmudelitel vib esikumm ja tagakumm olla teatud juhtudel vikeste erinevustega. Odavamatel ratastel kasutatakse plastmassist pedaale, natuke paremad on alumiiniumsulamist pedaalid ning vistlusratastel kasutatakse clipless pedaale, mida saab kasutada ainult spetsiaalsete sidukingadega. Mida kindlamalt jalg pedaaliga on seotud, seda vhem lheb vndates judu kaotsi. Lisavarustusena vib kasutada spetsiaalseid pedaalikorve vi kinnitusi. Tavalisel sidul ja lbusidul on korvid vaid nuhtluseks ja phjustavad ebamugavust kui pidevalt peatusi teha. Juhtraua puhul suuri erinevusi ei ole. Sltuvalt ratta otstarbest vib varieeruda kuju ja kaal. Kepidemed sltuvad ratta funktsionaalsusest. Nii on erinevad kepidemed laste, mgi- ja universaalratastel. Phimtteline erinevus roolikaelade vahel on tusunurk. Tusunurk oleneb jllegi ratta otstarbest ehk siis ka ratta geomeetriast. Madalam ja sportlikum siduasend nuab ka viksema tusunurgaga roolikaela ja vastupidi. Lisavarustusena on saadaval ka reguleeritavad roolikaelad. Erinevused on minimaalsed. Tippmudelitel kasutatakse kergemaid detaile ning teatud olukordades niteks ssinikust sadulaposte. Praktiliselt mingit erinevust ei esine. Praktiliselt mingit erinevust ei esine. Mida sportlikuma rattaga on tegu, seda kergem, kvem ja kitsam on sadul. Kitsam sadul vib tunduda ebamugav, kuid sellega harjub ning kitsama sadula puhul on sooritusvime krgem. Harrastajarataste puhul kasutatakse just mugavuse tttu natuke laiemaid ja pehmemaid sadulaid, sama kehtib lasterataste puhul. Universaalrataste sadulad erinevad omakorda mgirataste sadulatest. Kuna universaalratas on meldud mugavamaks siduks, siis kasutatakse universaalratta juures geelsadulaid, mis muudavad ka pika matka mugavaks. Erilist thelepanu on AUTHOR pranud naistele, disainides rnemale soole spetsiaalse anatoomiat arvesse vtva naistesadula, mis on tavasadulast laiem ning tagamaks pehmust, tidetud geeliga. Hammasrataste arvust oleneb, mitu kiku rattal on - 18, 21, 24 vi 27. Tavaliselt on ees 3 hammasratast ja taga 6-9 hammasratast. Seega harrastajatele ja phapevasitjatele meldud ratastel on 18 vi 21 kiku, parematel juba 24 ja krgema klassi ratastel 27 kiku. Kikude arvust ja sellest lhtuvalt ka tagumisest kiguvahetajast oleneb, kui sujuv on kiguvahetus ja leminekud kikude vahel. Mida rohkem kike, seda mugavam on sit ja reeglina, seda vimekam on ratas. Kui 18- ja 21-kigulise ja 21- ning 24-kigulise ratta vahe ei pruugi tunduda suur, siis juba 6-kiguline erinevus on ka tavaoludes tiesti tuntav, just sujuvuse ja mugavuse poole pealt. 27-kigulise ratta puhul on kiguvahetus juba praktiliselt mrkamatu ning igati sujuv. Kaal nitab ratta kohta vgagi palju. Mida kergem ratas, seda parem ta on. Kigi komponentide puhul, millest ratas koosneb, peldakse kergema kaalu poole, ning mida kergem on tiskomplektis jalgratas, seda parem tulemus on saavutatud. Kaal oleneb siiski ka ratta tbist, nii on vga head freestyle ja bmx rattad paratamatult raskemad kui niteks vga head mgirattad. Mni rattatp nuab lihtsalt kompromissitut tugevust ja massiivsust, teine vimaldab aga selles osas kompromisse. Samuti on ka samasse klassi kuuluv universaalratas praktiliselt alati kergem kui vastava klassi mgiratas.
AUTHOR JALGRATTAD © 2000-2019