Ratta soetamisel tuleks lähtuda eesmärgist, milleks ratast tahetakse kasutada.
Kui olete otsustanud mägiratta kasuks, tuleb otsust tehes kaaluda rahalisi võimalusi ning silmas pidades sõidu eesmärki ja sportlikku taset. Kui erinevate rattamarkide hinnavõrdlus ei peegelda sageli rataste kvaliteeti, siis ühe kaubamärgi piires tähendab kallim hind reeglina ka paremaid komponente ja seega ka suuremat mugavust ja ratta võimekust. Teiselt poolt ei tasu aga unustada, et ka odavamad rattad komplekteeritakse kvaliteetsetest ja vastupidavatest komponentidest, millede vahe kallimate analoogidega tuleb välja alles rasketes tingimustes. Rattatööstuse eripära võrreldes näiteks autotööstusega on see, et arvestatavad rattatootjad ei tooda ise rattakomponente, vaid komplekteerivad rattad tuntud ja hinnatud komponentide tootjate (Shimano, SRAM, Ritchey, RST, Rock Shock, MOZO, KORE, UNO, Panaracer jt) poolt pakutava toodanguga. Siiski on komponentide valik ja just nende kooskõla äärmiselt oluline. Väga suurt rolli mängib ka ratta raam (raamigeomeetria, materjal), mis on suurtel tootjatel reeglina omatoodanguks, ning disain. Terviku saame alles siis, kui ühendame komponendid ja nende kooskõla omakorda raami omaduste ning disainiga, mis annavad igale rattale oma näo. Ratta hinna kujunemisel on üheks olulisemaks teguriks Shimano komponentide tase. Noortele ja harrastejatele mõeldud Shimano C ja TX markeeringuga käiguvahetajad saavad käiguvahetusega hakkama, kuid soovida jätab kiirus ja täpsus, mida küll ei pruugi pühapäevasõitja rahulikul matkal tähelegi panna. Järgmise harrastajateklassi käiguvahetaja Shimano Altus paremus TY klassi ees on vaevumärgatav, mistõttu AUTHOR Altus käiguvahetajaid peaaegu ei kasuta, küll aga kasutab Altus Rapidfire lülitajaid. Shimano Acera ja Alivio käiguvahetajad on nii hinna kui kvalitedi poolest juba märgatavalt paremast klassist. Olgu märgitud, et suurem käikude arv kindlustab sujuvama käiguvahetuse, kuna sõitmisel langeb tunduvalt suurem koormus tagavahetajale. Seetõttu kasutataksegi parema hinna ja kvaliteedi suhte saavutamiseks tagavahetajana klass kõrgemat vahetajat võrreldes esivahetajaga. Harrastussportlased kasutavad käiguvahetajaid alates Shimano Deore vahetajatest ning tippmehed juba LX, XT, XTR käiguvahetusega rattaid. Universaalratastel kasutatakse võrreldes mägiratastega natuke erinevaid komponente ning ka spetsiaalseid Shimano käiguvahetajaid. Peamiselt puudutab see esikäiguvahetajat, mille hammasrattad on universaalrattal võrreldes mägirattaga reeglina suuremad. Seega on ka Shimano Acera ja Alivio klassi universaalratastel kasutuses spetsiaalsed Shimano C102 esivahetajad. Universaalrataste puhul on kasutusel kõrgema harrastajaklassi ratastel ka Suntour esivahetajad ning tippmudelite puhul kasutatakse kombinatsiooni Shimano Deore ja Shimano LX ja XT vahel. Ratta suurus: AUHTOR toodab 20, 24, 26 ja 28 tollise rattaläbimõõduga jalgrattaid.
Raami suurus: AUTHOR valmistab maastikurattaid raami suurusega 16", 17", 17.5", 18" (naisterattad), 19", 19.5", 20", 21", 21.5" ja 22". Igal mudelil on 3-4 erinevat raami suurust (mõõdetakse keskjooksu tsentrist sadulatoru ülemise otsani). Sobiv raam sõltub sõitja kehaehitusest, kasvust lähtudes oleks pikkusele vastav soovitatav raamisuurus järgmine:
|