Mägijalgratas on eelkõige mõeldud sportlikule inimesele, kes kasutab ratast nii mägedes kui ka mujal raskelt läbitaval maastikul – näiteks juurikate või kividerohkel või pehmel ja liivasele metsateel. Kui soovite rattaga ka võistlema minna, tuleb kindlasti valida mägiratas, sest universaal- ehk hübriidrattaga pole see lubatud. Tavaliselt mägiratta juurde ei kuulu ostes lisavarustust – porilaudu, tulesid, pakiraami – samas on aga võimalus nimetatud komponendid lisada lisavarustusena. Eestis on mägirattad saavutanud võrreldes teiste rattatüüpidega tunduvalt suurema populaarsuse ning figureerivad konkurentsitult müügitabeltite tipus. Universaalrattad ehk hübriidrattad (või ka ingl. k. krossirattad) on loodud pakkumaks sportlikule inimesele suurima hulga võimalusi ratta kasutamiseks. Tegemist on sportliku rattaga, mis on mõeldud kasutamiseks keskmiselt rasketes tingimustes, mis tähendab, et ratas saab suurepäraselt hakkama tavamaastikul, metsateel ja väiksemates mägedes, millest suuremaid Eestis vaevalt leidub. Samas tuleb universaalratta eelis mägiratta ees esile kõvemal pinnasel sõites - olgu selleks siis kas asfalt, kruusatee või tavaline metsatee. Hübriidrattal on võrreldes mägirattaga suuremad (28 tollise läbimõõduga) rattad, mis annavad märgatava eelise. Samuti on universaalrattal mägirattast peenemad kummid, mis lisavad üleolekut igasugusel kõvemal pinnasel. Samas aga rahvusvahelistel mägirattavõistlustel hübriidrattaga siiski osaleda ei lubata just ratta suurema läbimõõdu tõttu. Välimuselt sarnaneb hübriidratas igati mägirattaga ning sportlikkusest tal puudu ei jää. Kui aga rattale lisada pakiraam ja tuled, on tegemist ideaalse matkarattaga. Ratsionaalsest valikust lähtudes peaks enamik rattaostjaid eelistama just hübriidratast. Maanteerattad on, nagu nimigi ütleb, mõeldud sõiduks asfaldil ehk siis linnatänavatel ja maanteel. Tegemist on sportmudelitega, mitte aga pühapäevasõitjale sobiliku mugava ja ohutu sõiduvahendiga. Kogu ratta kontseptsioon viitab sportlikkusele ja võimalikult heale suutlikkusele, mille tagavad ratta aerodünaamilisus ja komponentide valik. Eestis on maanteerattad siiani väikese populaarsusega, kuigi meie rattatipud sõidavad just nimelt maanteeratastel, mitte aga mägirattakrossi. Maanteerattad on vaieldamatult populaarsem rattatüüp Lääne-Euroopas. Siiski pole hetkel lootust, et sama trend ka Eestis valitsevaks saaks. Takistavateks asjaoludeks võib pidada külmemat kliimat ja vastavate teeolude puudumist. Siiski soovitaks maanteeratast neile, kes soovivad läbida pikemaid distantse vaid asfaldil - maanteeratas on vaieldamatult kiireim inimjõul liikuv sõiduvahend. Lasterattad on loodud silmas pidades väikese ratturi oskusi ja kogemusi, tagamaks just noore sõitja ohutust ja turvalisust. Kindlasti ei ole soovitatav osta lapsele kasvule mittevastavat ratast, sellega tulevikku silmas pidades raha kokku hoides. Kasvule mittevastav ratas võib põhjustada koos lapse kogemuste puudumisega ohtlikke olukordi nii liikluses kui ka tavasõidul ja mänguhoos. Naisteratta all mõistetakse spetsiaalse madalama raamiga jalgratast, mis on loodud eelkõige naistele. AUTHOR on oma naisteratastele loonud spetsiaalse mugavama sadula ning pakub ASL (AUTHOR Sport Lady) kontseptsiooni, mis kujutab endast naisterahvale kohaldatud sportlikku mägiratast. Topeltamordiga ratastel on nii esimene kui tagumine amort. Tagumise amordi lisamisega antakse ratturile suurem mugavus, sujuvus ja pehmus. Samas võtab tagumine amort raamilt ära jäikust, mis on väga vajalik sooritusvõime tagamiseks – ehk tagaamordiga rattal läheb sõites olenevalt amordi kvaliteedist osa jõudu paratamatult kaotsi. Seega on kriitilise tähtsusega topeltamordiga ratastel raami ja tagaamordi kombinatsioon, kus kvaliteetse tulemuse saamise nimel tõuseb ka ratta hind. Topeltamordiga rataste üks eriliik on downhill ehk mäestlaskumise rattad, mida kasutatakse ja millel võisteldakse spetsiaalsetel downhill radadel. Viimaste aastate jooksul on see mujal Euroopas populaarne ekstreemspordiala jõudnud ka Eestisse. Downhill rattad kujutavad endast spetsiaalseid mäestlaskumise rattaid, mida kasutatakse ja millel võisteldakse spetsiaalsetel downhill radadel. Viimaste aastate jooksul on see mujal Euroopas populaarne ekstreemspordiala jõudnud ka Eestisse. Dirt Street klassi kuuluvad spetsiaalsed freestyle rattad, mille kontseptsiooniks on vastupidamine igasugusele trikitamisele: dirt jump, dual slalom, trial riding. Samas peab ratas lubama läbida ka mõnevõrra pikemaid distantse. Ühesõnaga on märksõnaks Freeride. Ratta geomeetria kujutab endast igati õnnestunud kompromissi erinevate kasutusvaldkondade vahel ja võimaldab vaevata esiamort jäiga kahvli vastu vahetada. Raami ja ratta loomisel on kasutatud elemente AUTHORi parimatest raamidest ja lahendustest ning AGang seeria on väljatöötatud koostöös maailmakuulsa trikiratturi ja proovisõitja Spacemaniga. Lisaks kuuluvad Dirt Street alla ka BMX rattad. BMX rattad kujutavad endast eriti tugevaid ja massiivseid trikirattaid, mis on mõeldud spetsiaalsetele radadele ja ekstreemsete trikkide jaoks. |